Rábaközi portál: A Csorna - Pápa vasút halála

Szeretettel köszöntelek a Rábaköz és környéke közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 155 fő
  • Képek - 5350 db
  • Videók - 115 db
  • Blogbejegyzések - 344 db
  • Fórumtémák - 4 db
  • Linkek - 48 db

Üdvözlettel,

Rábaköz és környéke vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Rábaköz és környéke közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 155 fő
  • Képek - 5350 db
  • Videók - 115 db
  • Blogbejegyzések - 344 db
  • Fórumtémák - 4 db
  • Linkek - 48 db

Üdvözlettel,

Rábaköz és környéke vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Rábaköz és környéke közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 155 fő
  • Képek - 5350 db
  • Videók - 115 db
  • Blogbejegyzések - 344 db
  • Fórumtémák - 4 db
  • Linkek - 48 db

Üdvözlettel,

Rábaköz és környéke vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Rábaköz és környéke közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 155 fő
  • Képek - 5350 db
  • Videók - 115 db
  • Blogbejegyzések - 344 db
  • Fórumtémák - 4 db
  • Linkek - 48 db

Üdvözlettel,

Rábaköz és környéke vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Tegnap a "Hanaltáj" című rádióműsort hallgattam . Figyelmesen szoktam figyelni minden Kránitz Balázs által készített műsort, hiszen kedvelem az ő adásait. Kellemes hangja, és személyes kontaktusteremtő készsége megragadott engem már évekkel ezelőtt. Most is egész jó hangulatban vezette az adást , amikor is figyelmes lettem szűkebb pátriám , a Rábaköz, illetve Szany településre is . Ebben az adásban Gergátz Anikó, a Régió Rádió Győri Stúdiójnak riportere készített egy riportot. Ebben a riportban arról volt szó , hogy a Cuha - Völgyi vasútat sikerült megmenteni a végleges megszüntetéstől, amire kormányzati intézkedések is történtek, így elhárult a veszély. Sajnos azonban a Csorna - Pápa vasúti szárnyvonalért , hiába küzdöttek a térséget érintő települések polgármesterei , és a települések lakossága , ugyanis már egészen biztos az , hogy végleg megszüntetik a bezárásig 110 éves vasúti szárnyvonalat . A 2007 - es ideiglenes megszüntetést követően , már láthatóvá váltak bizonyos körvonalazódások azon tekintetben , hogy a Csorna - Pápa vasút teljes egészében kivonul a vasúti közlekedésből . Ennek az adott tényleges nyomatékot , hogy a Gazdasági Minisztérium egy elkerülő útvonalat tervezett , mely nyomvonal a 14-es szárnyvonalon keresztül haladna , ami egyenes következménye a Csorna - Pápa vasútvonal megsemmisítésének . Ezért tiltakozást kezdeményeztek a települések lakói,polgármesterek. Készítettek egy hatástanulmányt is annak érdekében , hogy egy későbbi üzemeltetés folyamán , regionális vasútként közlekedhessen az érintett negyven kilométeres szakasz. Sajnos a tervek elkészülte után , a meghallgatások süket fülekre találtak. Tudni lehetett azt is , hogy a tervezett regionális vasút megindítása folyamán , közvetlen járat indult volna Győrbe, valamint az üzemeltetés költsége napi 1millió forintba került volna . Még így is megoldották volna a települések és magánszemélyek, vállalkozók segítették volna a szárnyvonal működését , azonban a tervek csak tervek maradhattak . A szanyi településen többszáz munkahely van . Ugyan jelen időkben nem települt más cég , azonban figyelembe kell venni a település lehetőségét is . Ekkor a vasútnak is nagy szerepe lenne . Hiába tettek meg mindent annak érdekében a vasútért küzdők , nem tudták érvényesíteni akaratukat , a kormányzati cselekvés erősebbnek bizonyul. A rádiós interjúban Németh Gergely, Szany polgármestere többek között azt is elmondta , hogy súlykorlátozások vannaka fő közlekedési útvonalakon a tehergépkocsik számára, így húsz tonnánál nagyobb tehert nem tudnak szállítani, csakis úgy tudják megoldani ezt a problémát , hogy Győrön át kerülnek, és úgy érkeznek Szanyba a teherautók . Ezt a problémát a vasút megoldhatná , csak erre nem gondolnak az illetékes szakemberek , akik döntéseükkel több település életébe szólnak bele. Sajnálatos , hogy azt a többszáz éve fennálló vasúti szárnyat és még több tucatnyit zárnak be a 2009 - es esztendőben, ahol inkább fejleszteni kellene, nem pedig leépíteni. Olyan intézkedést tesznek , amivel nem , hogy az ország fejlődését , hanem sokkal inkább visszafejlődését teszi biztosítottá.

 

gulyasattila.blogspot.com

Címkék: jegyzet

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu